Wszystkie trzy spektakle zachwycały formą i świetną animacją lalek - o Księciu i Córce Olbrzyma w reż. Nadezhdy Alexeevy z Nowogrodzkiego Teatr Mali, Żywotach świętych osiedlowych w reż. Agaty Kucińskiej z Teatru Ad Spectatores z Wrocławia oraz Cyrku sierot w reż. Southa Millera z Teatru Les Sages Fous z Kanady prezentowanych na V Międzynarodowym Festiwalu Sztuk Współczesnych Dla Dzieci i Młodzieży "Kon-Teksty" w Poznaniu pisze Małgorzata Kowalska z Nowej Siły Krytycznej.
Piąta edycja Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Współczesnych Dla Dzieci i Młodzieży "Kon-Teksty" w Poznaniu była istnym maratonem teatralnym. Każdego dnia proponowano widzom około pięciu spektakli - na zmianę prezentowanych w Teatrze Animacji, Teatrze Polskim i Ośrodku Teatralnym Maski. Nie sposób zapamiętać wszystkich, wszak zawsze jest tak, że jedne przedstawienia zapadają nam w pamięć na dłużej, a inne na krócej. W mojej pamięci szczególne miejsce zajmują trzy realizacje - wszystkie prezentowane w piątym dniu festiwalu. Książę i Córka Olbrzyma Dzień zaczął się przedstawieniem dla młodszych widzów, które i tych starszych rozbawiło do łez (a na pewno do bólu brzucha!). Nowogrodzki Teatr Mali przyjechał na "Kon-Teksty" z przedstawieniem pt. Książę i Córka Olbrzyma. Dzieci posadzono wprost na scenie, dorośli zapełniali rzędy na widowni. To przestrzenne rozwiązanie okazało się całkiem szczęśliwe, jednak lepiej sprawdziłaby się po p