EN

6.01.2006 Wersja do druku

Płytki basen

"Peer Gynt" w reż. Marka Pasiecznego w Teatrze Montownia w Warszawie. Pisze Monika Mokrzycka w Ozonie.

Choć Teatr Montownia powstał niemal 10 lat temu, do niedawna nie miał własnej siedziby. Teraz aktorzy wprowadzili się do budynku dawnej pływalni i pierwszą premierę - "Peera Gynta" Ibsena w nowym przekładzie - grają w basenie. Na scenie znajdują się: folia i metalowo-drewniane konstrukcje, po których wędruje tytułowy bohater zmagający się ze światem, a uciekający od samego siebie. Jego podstawową bronią w tej walce jest kłamstwo. Zesztą Peerów jest trzech - młody (Maciej Wierzbicki), dojrzały (Marcin Perchuć) i stary (Mariusz Benoit). Różne wcielenia obrazują niespójne, rozchwiane, gyntowskie "ja". W spektaklu najpełniej wybrzmiewają tony liryczne przełamane rubasznością, przede wszystkim w scenach Peera z Matką (Aleksandra Górska). Reżyserowi udało się pokazać także rozważania dotyczące etyki, najmocniej wyrażane przez Mariusza Benoit. Trudno się jednak oprzeć wrażeniu, że bohater Montowni wędruje jedynie po ziemskim świeci

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Płytki basen

Źródło:

Materiał nadesłany

Ozon nr l/05/11.01.06

Autor:

Monika Mokrzycka

Data:

06.01.2006

Realizacje repertuarowe