"Karmelek" Marty Guśniowskiej w reż. Bogdana Nauki w Zdrojowym Teatrze Animacji w Jeleniej Górze. Pisze Andrzej Lis, członek Komisji Artystycznej XXIV Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.
Nikt nie wie ile bajek napisała Marta Guśniowska. Od dłuższego czasu teatrolodzy i recenzenci piszą, że około setki. Różni różnie to liczą. Halina Waszkiel w 2013 roku w swojej książce "Dramaturgia polskiego teatru lalek" podawała, że "już ponad 60". Encyklopedia teatru polskiego doliczyła się pięćdziesięciu dwóch sztuk, a strona e-teatru też podaje taką samą liczbę. W Katalogu Współczesnych Sztuk Teatralnych dla Dzieci i Młodzieży zanotowano i opisano dwadzieścia dwie pozycje. Także "Karmelka", laureata nagrody w konkursie na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży, mającego za sobą "inscenizowane czytanie" w Teatrze Animacji w Poznaniu w 2017 roku. Powiedzmy, że w szacownych i dużych instytucjach liczy się wolniej. W naszych Konkursach brało udział czterdzieści osiem przedstawień Marty Guśniowskiej, która stała się niekwestionowaną liderką i miała najwięcej realizacji, mimo, że debiutowała w 2005 roku, dopiero w dwunastej edycji