PLUSY 1. Interesująca adaptacja: Kaczmarek sprowadza tekst Musila do esencji, sprawnie posługując się formą. Poddaje czytelnej analizie relacje międzyludzkie, potrafiąc jednocześnie niemal przez cały czas spektaklu utrzymać silne napięcie dramatyczne. 2. Wyraziste aktorstwo Karoliny Sokołowskiej i Tomasza Nosińskiego. Kipiące emocje wygrywają za pomocą przerysowanych gestów, utrzymując swoich bohaterów na pograniczu człowieczeństwa i zwierzęcości. Niektóre sceny mają wartość odrębnych etiud performerskich, w których aktorzy poddają próbie własną tożsamość. 3. Minimalistyczna, ale wymowna, wieloznaczna scenografia, estetycznie spowinowacona z monochromatycznymi kostiumami. 4. Atmosferę oniryczną, podszytą dziwnością, budują w równym stopniu sekwencje muzyczne, utrzymane w niepokojących, nieoczywistych tonach. MINUSY 1. Ceną syntetycznego scenariusza była rezygnacja z kilku istotnych wątków opowiadania Musila. W spektaklu
Tytuł oryginalny
Plusy Minusy
Źródło:
Materiał nadesłany
Didaskalia Gazeta Teatralna nr 85/86