Badania publiczności, dwie prapremiery, sesję naukową i gościnny występ w Teatrze pod Palmovkou w Pradze zapowiedział na nowy sezon dyrektor Marek Mokrowiecki. Plany repertuarowe dziennikarze poznali podczas konferencji prasowej w teatralnej bibliotece. Teatrowi przybył mecenas. W sezonie 2018/2019 będzie nim PKN ORLEN S.A.
Od zeszłego tygodnia w teatrze trwają badania widzów. Prowadzą je naukowcy z Fundacji Obserwatorium i studenci. Scena u Szaniawskiego jest jedną z czterech instytucji kultury, które wzięli pod lupę. Będą rozmawiać z publicznością i pracownikami. Sprawdzą, kto przychodzi do teatru (częściej panie czy panowie), jakie oczekiwania mają płocczanie, co zachęciłoby ich do częstszych wizyt. - Badania pozwolą lepiej kształtować repertuar, bardziej otwierać się na publiczność i społeczności lokalne - mówi Anna Szczeblewska z Fundacji Obserwatorium. Studenci po spektaklach rozdadzą widzom ankiety. Dołączą je też do biletów. Wyniki poznamy pod koniec roku. Posłużą do stworzenia teatralnej mapy Płocka i okolic. Dyrektor Mokrowiecki rozpoczął od zaproszenia na pierwszą w tym sezonie realizację, która odbędzie się nie na rodzimej scenie, ale w plenerze. - Rozpoczynamy 22 września. W Sierpcu w ruinach XIV-wiecznego kościoła gotyckiego zagramy fragmen