Czechow m.in. pisze: "Mówimy, mówimy, mówimy, mówimy i prawdopodobnie dojdzie do tego, że umrzemy na zapalenie języka i strun głosowych". W całej scenicznej twórczości Czechowa - np. "Trzy siostry", "Wujaszek Wania", "Mewa", "Wiśniowy sad" - pojawia się ciągle ta sama galeria postaci, typów ze świata rosyjskiej prowincji: rezydenci, damy tracące majątek, urzędnicy, studenci bez przyszłości. Autor misternie wplata w swoje sztuki ironię ze smutkiem, śmiech z bólem. Nie są to bohaterowie z marginesu społecznego, lecz ludzie z tzw. wyższych sfer. Ludzie bez charakteru, "wraki życiowe", które za swoją przegraną winią wszystkich tylko nie siebie. Adam {#os#835}Hanuszkiewicz{/#} wystawił w Teatrze Narodowym po raz drugi "Płatonowa''. Jego stosunek do Czechowa jest nieco skrajny, interpretuje jego utwory sceniczne jako komedie o wodewilowym charakterze, wbrew tradycji teatralnej, czyniącej ze sztuk Czechowa psychologiczne dramaty.
Tytuł oryginalny
Płatonow
Źródło:
Materiał nadesłany
Walka Młodych Nr 24