Czechow we wszystkich sztukach opisuje tę samą sytuację społeczno-obyczajową. U jej podłoża leży zmierzch ziemiaństwa i bankructwo reprezentowanej przez tę klasę filozofii życiowej. W każdej niemal sztuce pojawia się charakterystyczna galeria postaci ze światka rosyjskiej prowincji: dama, która traci majątek; rezydenci; awansujący przedstawiciele klas niższych; studenci, którzy nie mają gdzie ulokować swych ambicji itd. Prawie wszystkim nie dostaje świadomości tego, co dzieje się wokół nich. Uwagi powyższe dotyczą również pierwszej sztuki Czechowa, napisanego ponoć w latach studenckich "Płatonowa", którego wystawił ostatnio - i to już drugi raz w swej karierze reżyserskiej - Adam {#os#835}Hanuszkiewicz{/#}. Rzecz, jak zwykle u tego twórcy, budzi kontrowersyjne opinie, zwłaszcza że Hanuszkiewicz ma bardzo konsekwentny, ale i stosunkowo skrajny pogląd na temat dramaturgii Czechowa. Interpretuje on mianowicie utwory s
Tytuł oryginalny
Płatonow
Źródło:
Materiał nadesłany
Zwierciadło Nr 17