"Magnetyzm serca" Teatru Rozmaitości prezentowany był w października w Pittsburghu na Pittsburgh International Festival of Firsts. Spektakle został dobrze przyjęty przez publiczność i krytykę amerykańską.
Pisze Christopher Rawson z Pittsburgh Post-Gazette: "Najlepszą analogią dla oddania zapierającej dech w piersiach stylistycznej inwencji TR w Magnetyzmie serca jest balet. I nie chodzi bynajmniej o to, że artyści tańczą. Spektakl oparty jest na XIX-wiecznej komedii miłosnej Aleksandra Fredry Śluby panieńskie opowiadającej o dwóch pięknych pannach, które składają wspólne przyrzeczenie, że nigdy nie wyjdą za mąż. Rozpoczynając od prezentowania obrazów z epoki, grupa Jarzyny z narastającą prędkością przemierza kolejne okresy historyczne i kolejne konwencje teatralne, zmieniając kostiumy i style wypowiedzi i zachowań. Efektem jest sztuka, której ciężar opiera się na zabiegach strukturalnych i formalnych bardziej niż na technicznej precyzji, stąd moje porównanie do baletu. Tekst wyjściowy został rozebrany na czynniki pierwsze, uszanowany a potem wyśmiany, zdekonstruowany i przeczytany "wstecz" tak, że pomimo, iż spektakl nie rozmija się z jego pi