Harold Pinter uznawany jest za czołowego przedstawiciela współczesnej dramaturgii brytyjskiej. Jego sztuki, kiedyś nazbyt awangardowe i elitarne, zyskały sobie z czasem zainteresowanie publiczności, chociaż kreują przed widzem dość przykry obraz natury człowieka, stosunków międzyludzkich, współczesnej europejskiej rzeczywistości. Otaczający nas świat, ludzie, nawet nasza własna podświadomość, to sfera nieustannego zagrożenia. Ta absurdalna - na oko - konkluzja twórczości Pintera nie może zdobyć szerokiej akceptacji. Ale przyciąga do teatru człowieka, któremu z takich czy innych powodów żyje się w dzisiejszym świecie coraz trudniej. I każe myśleć. Sztuki Pintera, misternie konstruowane z oszczędnych dialogów, aluzyjnych słów, ściśle określonych wnętrz i rekwizytów, ze znaczących pauz zamierzonego milczenie, są zarazem pociągającym materiałem literackim dla reżysera, a jeszcze bardziej dla aktorów. Pozwalają ukazać na scenie aktors
Tytuł oryginalny
Pinter i aktorzy
Źródło:
Materiał nadesłany
Życie Warszawy Nr 292