EN

24.02.2005 Wersja do druku

Piętno tragizmu

Gustaw Holoubek o "Królu Edypie"

Wyreżyserowany przez Gustawa Holoubka w teatrze Ateneum Król Edyp Sofoklesa zbierał znakomite recenzje. Widowisko urzeka tym wszystkim, czego na co dzień w polskim teatrze nie sposób znaleźć. Kunsztem świetnie podanego słowa, ale i tajemnicą, metaforą, niedopowiedzeniem, które stanowią o prawdziwej magii teatru. Sprawiają, że problemy sprzed dwóch i pół tysiąca lat są dla nas, współczesnych, nadal żywe i emocjonujące - pisał jeden z recenzentów. Król Edyp to opowieść o bezsilności człowieka, kruchości jego szczęścia, walce rozumu i woli z niedostępną dla ludzkiego poznania wszechmocą przeznaczenia. - Klasyka to jest ten dział literatury, który jest zawsze aktualny, bo penetruje ludzkie jestestwo, indywiduum ludzkie, jego wartości najwyższe, wartości najbardziej tajemnicze i zagadkowe. Takim utworem jest "Król Edyp". Każdy z nas, rodząc się, niesie już ze sobą piętno tragizmu, bo śmierć dla każdego jest nieuchronna. Ten fakt determinu

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Piętno tragizmu

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Polski nr 46

Autor:

JOC

Data:

24.02.2005

Realizacje repertuarowe