"Historia o miłosiernej", którą Cieplak, od niedawna dyrektor Rozmaitości, zadebiutował na tej scenie, tematem i formą nawiązuje do jego najgłośniejszej inscenizacji "Historyi o chwalebnym Zmartwychwstaniu". Sztuka, którą napisał w połowie lat 50. Brazylijczyk Ariano Suassuna, to również moralitet, tyle że rozgrywający się współcześnie w miasteczku na brazylijskiej prowincji. Nowy spektakl Cieplaka dotyka tych samych spraw co "Historyja": współczesnej wiary, grzechu i odkupienia. Ale jego forma teatralna jest nieporównanie bogatsza. Cieplak rozbił konwencjonalną przestrzeń i język teatru, aby stworzyć spektakl żywy, grany w rytmie współczesnej muzyki i trafiający do młodej widowni. Sprawił to sam dramat. Nie przypadkiem pierwsze polskie inscenizacje "Testamentu psa" w reżyserii Konrada Swinarskiego z początków lat 60. uznane zostały za najbardziej widowiskowe spektakle tego reżysera. W tej sztuce przegląda się bowiem wi
Tytuł oryginalny
Pies pogrzebany
Źródło:
Materiał nadesłany
Gazeta Wyborcza nr 222