EN

23.09.1997 Wersja do druku

Pies pogrzebany

"Historia o miłosiernej", którą Cieplak, od niedawna dyrektor Rozmaitości, zadebiutował na tej scenie, tematem i for­mą nawiązuje do jego najgłośniejszej in­scenizacji "Historyi o chwalebnym Zmar­twychwstaniu". Sztuka, którą napisał w połowie lat 50. Brazylijczyk Ariano Suassuna, to również moralitet, tyle że rozgrywający się współcześnie w miaste­czku na brazylijskiej prowincji. Nowy spektakl Cieplaka dotyka tych samych spraw co "Historyja": współczesnej wia­ry, grzechu i odkupienia. Ale jego forma teatralna jest nieporównanie bogatsza. Cieplak rozbił konwencjonalną prze­strzeń i język teatru, aby stworzyć spek­takl żywy, grany w rytmie współczesnej muzyki i trafiający do młodej widowni. Sprawił to sam dramat. Nie przypad­kiem pierwsze polskie inscenizacje "Te­stamentu psa" w reżyserii Konrada Swinarskiego z początków lat 60. uznane zo­stały za najbardziej widowiskowe spek­takle tego reżysera. W tej sztuce przeglą­da się bowiem wi

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Pies pogrzebany

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza nr 222

Autor:

Roman Pawłowski

Data:

23.09.1997