EN

16.03.2010 Wersja do druku

Pierwszy spektakl Interpretacji: poprzeczka stoi wysoko

"Samsara Disco" w reż. Agnieszki Olsten Teatru Polskiego z Wrocławia na XII Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Reżyserskiej Interpretacje w Katowicach. Pisze Aleksandra Czapla-Oslislo w Gazecie Wyborczej - Katowice.

Wbrew nazwie w "Samsara Disco" nie było tańca i zabawy. Od pierwszej chwili reżyserka Agnieszka Olsten prowadziła nas na pogrzeb każdego bohatera. Nuda i melancholia to mało. Po raz pierwszy w Antonim Czechowie zobaczyłam okrutnego Samuela Becketta, z jego obsesją śmierci i przekonaniem o absurdzie życia. - Skoro mówimy o śmierci, to jeszcze żyjemy - wygłasza jeden z bohaterów "Samsara Disco" i to motto wszystkich, których na scenę wprowadziła Agnieszka Olsten. To nie jak u Becketta akty bez słów, ale słowa bez aktów. Słowa pomieszane, bo Olsten odczytała "Iwanowa" Czechowa przez pryzmat tego, co w powieści "Życie owadów" napisał Wiktor Pielewin. Każdy z bohaterów "Samsary..." jak ćma chciałby wzlecieć do światła, wybiera jednak trwanie w ciemności. Trwanie wypełnione mówieniem. Na przemian słowami Czechowa i Pielewina Olsten policzkuje publiczność. Słowami zabijają się też kolejno aktorzy. Tu każdy jest na krok od śmierci, od swojego s

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Pierwszy spektakl Interpretacji: poprzeczka stoi wysoko

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Katowice nr 63

Autor:

Aleksandra Czapla-Oslislo

Data:

16.03.2010

Realizacje repertuarowe
Festiwale