KRoki - I Festiwal Tańca Współczesnego w Krakowie omawia Tadeusz Kornaś w Teatrze.
Pierwsza edycja krakowskiego festiwalu KRoki była zderzeniem poetyk, form, konwencji, uzmysławiających, jak różnorodne są sposoby myślenia o tańcu. Festiwal powstał w nieprawdopodobnym tempie - mówiła o tym podczas jego otwarcia Iwona Kempa, dyrektorka Małopolskiego Ogrodu Sztuki. Na przygotowanie programu KRoków przeznaczono ledwie dwa tygodnie. Pewnie trudno taką prowizorkę stawiać za wzór lub choćby powód do dumy, ale stworzenie tak ciekawego i różnorodnego programu w tak krótkim czasie było możliwe dzięki wiedzy i kompetencji kuratorek: Jadwigi Majewskiej i Katarzyny Bester. Pierwsze KRoki skupiły się na tańcu polskim. Zamysł, o ile mogę się domyślić, polegał na naszkicowaniu mapy polskiego tańca - z konieczności i wyboru jednak niepełnej. Mapy rozumianej zarówno geograficznie (prezentacja ważniejszych ośrodków, ze szczególnym uwzględnieniem Krakowa), jak i w przenośni - ukazującej różne sposoby patrzenia na taniec. Były dwa "du�