"Dydona i Eneasz" w reż. Natalii Kozłowskiej - spektakl dyplomowy Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej w Warszawie. Pisze Temida Stankiewicz-Podhorecka w Naszym Dzienniku.
Rzadko się zdarza, by na dyplom reżyserski studenci szkół teatralnych wybierali operę, a nie sztukę dramatyczną. Natalia Kozłowska, studentka IV roku reżyserii Akademii Teatralnej w Warszawie, do swojego dyplomowego przedstawienia wybrała angielską operę barokową "Dydona i Eneasz" Henry'ego Purcella i wszystkie partie obsadziła studentami i absolwentami Uniwersytetu im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Powstał świetny spektakl pod względem inscenizacyjnym, co zresztą było do przewidzenia, wszak opiekę artystyczną nad pracą dyplomantki roztoczył wybitny reżyser i pedagog Ryszard Peryt. Także od strony muzycznej przedstawienie jest poprowadzone interesująco. Rozpoczynająca swoją artystyczną drogę Natalia Kozłowska podjęła się niełatwego zadania. Wiadomo, że opera jako gatunek wymaga innego podejścia do realizacji spektaklu. Tutaj reżyser nie ma aż takiej samodzielności jak w dramacie. Rozwiązania inscenizacyjne muszą wypływać z partytury muzyc