"Burza" Williama Shakespeare'a w choreogr. Krzysztofa Pastora w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej. Pisze Temida Stankiewicz-Podhorecka w Naszym Dzienniku.
Balet "Burza" Krzysztofa Pastora, z muzyką barokową i współczesną oraz tradycyjną muzyką irańską, to najnowsza premiera Polskiego Baletu Narodowego. Rzecz bardzo piękna wizualnie i doskonała artystycznie zarówno pod względem kształtu choreograficznego, jak i wykonawstwa. Ten fabularny balet jest w pełni czytelny, co w przypadku tańca nie jest rzeczą tak oczywistą. Przeniesienie dramatu Szekspira z przestrzeni werbalnej do baletowej to przełożenie z jednego języka artystycznego na inny, a to wcale nie jest łatwe, zwłaszcza że ten drugi język nie posługuje się słowem; z wyjątkiem nagranych kilku zdań, które wypowiada z głośnika Jan Frycz, oraz pieśni wykonywanej przez Kacpra Szelążka (kontratenor). Wielowarstwowa, bogata znaczeniowo szekspirowska "Burza" daje szerokie możliwości inscenizatorom w zakresie interpretacji dzieła pod kątem rozłożenia akcentów i wydobycia na pierwszy plan, czy to psychologii i związanej z tym relacji między posta