15.03.1993 Wersja do druku

Pięciobok małżeński

Umowa o współpracy między naszym Teatrem Muzycznym i stołeczną sceną "Kwadrat" przynosi jak dotąd korzyści głównie poznańs­kiej publiczności. Warszawscy ar­tyści przywieźli obecnie graną już 300 razy farsę francuskiego autora współczesnego Pierre'a Chesnota "Czarujący łaj­dak" w przekładzie Andrzeja Miłosza. Paryski pisarz nawiązu­je w niej do najlepszych tradycji tego gatunku, który właśnie w je­go kraju osiągnął literacką dosko­nałość. Była żona tytułowego łajdaka wraz z obecną małżonką i wielo­letnią kochanką sprzymierzają się we trzy przeciwko jego najno­wszej miłości - młodziutkiej dzie­wczynie. To już nie klasyczny trójkąt, a pięciobok małżeński! Można sobie wyobrazić kosmiczne spiętrzenia dialogów, bo każda z nich uważa, że najlepiej zna owego mężczyznę. Wszystko zaś dzieje się w wieczór 60. urodzin bohatera, więc pojawia się dodat­kowo zaprzyjaźniona para mał­żeńska, w niczym nie zorientowa­

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Pięciobok małżeński

Źródło:

Materiał nadesłany

Express Poznański nr 51

Autor:

Ryszard Danecki

Data:

15.03.1993

Realizacje repertuarowe