03.12.2013 Wersja do druku

Pięć olśniewających choreografii Russella Maliphanta

XXII Łódzkie Spotkania Baletowe. Pisze Łukasz Kaczyński w Polsce Dzienniku Łódzkim.

Dobrze skonstruowany, spójny program złożony z choreografii Russella Maliphanta zakończył XXII. Łódzkie Spotkania Baletowe. Maliphant był gościem poprzedniej edycji ŁSB, gdy z wybitną tancerką Sylvie Guillem podbił publiczność duetem "Push". Zaprezentowane teraz układy ukazały przebieg wieloletniej współpracy ze znakomitym reżyserem światła Michaelem Hullsem, czerpanie życiodajnych soków z dziedzin tak dla tańca atrakcyjnych jak joga, capoeira czy wschodnie sztuki walki. Niby nic to nowego w nowoczesnym tańcu, jednak Maliphant i pracujący z nim tancerze nie przestają zdumiewać. Zaczęła Carys Staton choreografią "Two" stworzoną w 1997 roku dla Dany Fouras, dziś tańczoną też przez Guillem (pokazała ją na ŁSB w 2011 roku, ale Maliphant wciąż coś zmienia w swych pracach). W "Two" tancerka toczy z widzem specyficzną grę: nie wykracza poza kwadrat kreślony uderzającym z góry światłem, a jej ciało, w części spowite mrokiem, burzy perspe

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

XXII. Łódzkie Spotkania Baletowe. Pięć olśniewających choreografii Russella Maliphanta

Źródło:

Materiał nadesłany

Polska Dziennik Łódzki nr 275

Autor:

Łukasz Kaczyński

Data:

03.12.2013

Festiwale