"When the mountain changed it's clothing" w reż. Heinera Goebbelsa z Vocal Theatre Carmina Slovenica na Międzynarodowym Festiwalu "Konfrontacje Teatralne" w Lublinie. Pisze Agata Tomasiewicz w serwisie Teatr dla Was.
Analiza spektaklu, będącego wynikiem kooperacji Heinera Goebbelsa z chórem Carmina Slovenica (pod dyrekcją Karminy Šilec), nie jest wcale taka prosta i łatwa. W konfrontacji z polifonicznym "When the mountain changed it's clothing", wykorzystującym montaż asocjacyjny, obnaża się niekompletność narzędzi opisu tego rodzaju widowisk. W Polsce teatr postrdramatyczny kojarzony jest najsilniej z polityczną podbudową spektakli Strzępki i Demirskiego czy gościnnych produkcji René Pollescha. Stąd mamy powielanie (zarówno w rozmowach, jak i w publikacjach) spostrzeżeń zaczerpniętych z zapowiedzi spektaklu - że chór wyśpiewuje popowe piosenki z czasów generała Tito (jaka część polskiej publiczności zna takowe?), że ruch sceniczny wykonawczyń odtwarza cykl pór roku. Można w tym miejscu postawić diagnozę - problem z teatrem Goebbelsa polega na tym, że usilnie próbuje się go definiować w kategoriach rozumowych zamiast pozwolić przepłynąć przez siebie