EN

6.09.2019 Wersja do druku

Pejzaże w Komunie

"Manat. Romans podwodny" w reż. Klaudii Hartung-Wójciak, "RODOS" w choreografii Wojciecha Grudzińskiego i "Symfonia oddechowa. Jaśnienie" wg koncepcji Dobrawy Borkały, "Taki pejzaż" Vincenta Tirmarche'a i Agata Maszkiewicz w reż. Agaty Maszkiewicz oraz "Rozmowa o drzewach" w reż. Weroniki Szczawińskiej w Komunie// Warszawa. Pisze Tomasz Miłkowski w Dzienniku Trybuna.

Mini-fest KRAJOBRAZ to przegląd prac inspirowanych postawionym tematem - twórcy, działający na obrzeżu wielu dyscyplin zaprezentowali w Komunie Warszawa spektakle będące wynikiem przetworzenia krajobrazów wewnętrznych, rzeczywistych lub tylko wyobrażonych. Przegląd otworzył "Manat. Romans podwodny" Klaudii Hartung-Wójciak, czyli - jak to objaśnia autorka w programie: "harlequin o Harlequinie, czyli transformacyjny romans performatywny dystrybutorek, pracowników, czytelników, czytelniczek i innych osób związanych z przemysłem harlequinowym lat 90.". Romans ów daje autorka w 70. rocznicę ukazania się "The Manatee", pierwszej pozycji z tej serii o niebywałej sile rażenia i niemal 30 lat od debiutu serii na polskim rynku (1991). Eliminując realistyczną narrację wyostrzonymi sytuacjami, ukazującymi zderzenie agresywnego marketingu z nieodmiennie kiczowatą istotą kojącej literaturą romansowej i wyobrażeń o miłości idealnej, performans prowadzi nas pr

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Pejzaże w Komunie

Źródło:

Materiał własny

Dziennik Trybuna nr 178

Autor:

Tomasz Miłkowski

Data:

06.09.2019