EN

14.01.2015 Wersja do druku

Papież Lear 3/6

W czasie gdy nawet papież Franciszek publicznie ogłasza, że kuria rzymska to siedlisko zła, Jan Klata wyważa otwarte drzwi, tworząc spektakl o Kościele, który wciąż tkwi w epoce Borgiów. Stary, stojący na granicy demencji i szaleństwa król Lear/papież - wnoszony w lektyce, pełen dostojeństwa i cierpienia w wykonaniu Jerzego Grałka - dzie­ląc swoje królestwo między córy/namiestników w sutannach, rozpętuje grę o tron. W rytm "Nothing Compares 2U", przeboju Shinead O'Connor i Prince'a śpiewanego po pseudochińsku przez Fatimę Al Qadiri, z tyłu sceny przesuwają się wystylizowane kadry wideo, z przodu zaś w watykańskich kaplicach duchowieństwo w malowniczych, bardzo teatralnych szatach odprawia barokowe ceremoniały i knuje. Na tym tle islam wydaje się religią młodą, świeżą i pełną wigoru. Myślowo niezbyt odkrywczy "Król Lear" Klaty przypomina półtoragodzinny, pełen efektownych obrazków i świetnej choreografii teledysk. Problem w tym, że i

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Papież Lear 3/6

Źródło:

Materiał nadesłany

Polityka nr 3

Autor:

AK

Data:

14.01.2015

Realizacje repertuarowe