To przedstawienie sztuki niegdysiejszego burzyciela teatralnych konwencji zaczyna się od tego, iż oglądamy na scenie pozbawionej kurtyny niesłychanie w głąb rozbudowaną dekorację. Wrażenie głębi potęguje kompozycja wnętrza mieszkalnego wzdłuż przekątnej pudla sceny, wysunięcie też dekoracji aż na proscenium. Jakby mało było Hanuszkiewiczowi tej przestrzeni każe jeszcze aktorom schodzić na widownię. Dekoracja jest prawie czarna, tylko biała tiulowa firanka podświetlona reflektorem "świeci" gdzieś tam w tyle tego wnętrza. Gdy przygasną światła na widowni, panie i panowie wbiegają na scenę i ustawiają się wzdłuż owej wyimaginowanej linii po przekątnej. Od razu wiadomo, że będzie to zabawa w teatr, demonstrowanie jego umowności, prawdy i kłamstwa. Luigi Pirandello (1867-1936) wpisał się swoją twórczością dramaturgiczną w historię teatru jako autor czyniący przedmiotem spektaklu nie obraz rzeczywistości, ale jej odbicie w w
Tytuł oryginalny
Pani Frola i inni
Źródło:
Materiał nadesłany
Głos Robotniczy nr 55