"Zapiski z wygnania" wg Sabiny Baral w reż. Magdy Umer w Teatrze Polonia w Warszawie; "Ida Kamińska" wg Henryka Grynberga w reż. Gołdy Tencer w Teatrze Żydowskim w Warszawie; "Kilka obcych słów po polsku" Michała Buszewicza w reż. Anny Smolar Teatru Żydowskiego, Centrum Kultury Jidysz, Teatru Polskiego w Warszawie; "Sprawiedliwość" wg scenar. Michała Zadary i Nawojki Gurczyńskiej w reż. Michała Zadary w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Pisze Elżbieta Baniewicz w Twórczości.
Dla wielu pięćdziesiąta rocznica Marca '68 zaczęła się już w lutym od nieszczęsnej nowelizacji ustawy o IPN. Nie dość, że przyniosła więcej szkody niż pożytku, to obudziła demony antysemityzmu. Dla teatromanów Marzec zaczął się kilka miesięcy wcześniej, w październiku 2017 roku, w pięćdziesiątą rocznicę premiery "Dziadów" Adama Mickiewicza w reżyserii Kazimierza Dejmka, których zdjęcie z afisza stało się detonatorem społecznego buntu i wydarzeń marcowych; ukazała się książka Janusza Majcherka i Tomasza Mościckiego "Kryptonim Dziady. Teatr Narodowy 1967-1968". Rzadko się zdarza, by przedstawienie teatralne przetrwało w pamięci kilka dziesięcioleci, a jeszcze rzadziej, by doczekało się tak obszernej monografii. Autorzy wykonali gigantyczną pracę archiwalną, by odtworzyć przebieg jednego z najbardziej dramatycznych sezonów w dziejach Sceny Narodowej. Na podstawie dźwiękowego zapisu premiery "Dziadów", egzemplarza reżyserskiego asyst