"Tajemnicza Kamila" wg scenariusza i w reżyserii zespołu Teatru Barakah w Krakowie. Pisze Zuzanna Berendt w Teatralich.
Dyskusja wokół odwołania prezentacji "Golgoty picnic" w reżyserii Rodrigo Garcíi na poznańskim festiwalu Malta do tego stopnia zawładnęła społeczną uwagą, że niemal całkowicie wyeliminowała z medialnego dyskursu refleksję nad poziomem artystycznym przedstawienia. Skandal przestał potrzebować spektaklu, wchłonął go i zaczął funkcjonować samodzielnie, zamiast niego. Artyści Teatru Barakah nawiązują do "Golgoty" jako inscenizacji, która choć nie została zaprezentowana na scenie, osiągnęła wyżyny popularności. "Tajemnicza Kamila", najnowsza premiera w ramach Sceny Eksperymentalnej, demaskatorskim gestem odsłania mechanizmy funkcjonowania współczesnego teatru, widzom dając to, czego oczekują, a o czym trudno jednoznacznie powiedzieć, że jest spektaklem. Tekst "Kurwa, boję się!", na którym została oparta inscenizacja, posługuje się całym sztafażem nowoczesnych inscenizacji, bezlitośnie odkrywając pustą efektowność środków, jakimi si