SZTUKI Szekspira niemal co roku oglądamy na scenach naszych teatrów. Twórczość największego dramatopisarza świata była i jest wciąż żywa, nieodzowna tak dla ludzi teatru jak i dla widzów. Jest punktem odniesienia dla tego, co w sztuce teatru nowe, a jednocześnie sama przeżywa wciąż zaskakujące mutacje interpretacyjne, dając tym dowód swej uniwersalności i bogactwa. Premiera OTELLA w Państwowym Teatrze im. J. Osterwy w Lublinie jest więc też świadomym krokiem w określonym ciągu repertuarowym, ciągu szekspirowskim. Fabuła OTELLA, jednej z największych tragedii Szekspira, nie wymaga komentarza. Obłąkana miłość czarnego generała do białej, słodkiej Desdemony stała się już od dawna przysłowiowym wprost przykładem skrajnej formy uczuć, przerastających zbyt łatwo w zazdrość i nienawiść. Dziś szczególnej wagi i barw zdaje się nabierać problem rasizmu tak jasno przeczuwany przez Szekspira już cztery wieki temu. Kiedy w roku 1965 Laurence O
Tytuł oryginalny
Otello
Źródło:
Materiał nadesłany
Kurier Lubelski nr 236