"Pomoc domowa" Marca Camolettiego w reż. Jakuba Przebindowskiego w Teatrze Powszechnym w Łodzi. Pisze Piotr Grobliński w Kalejdoskopie.
Na scenie czerwone szpilki wydobyte punktowym światłem reflektora, w tle świecą neoplastyczne formy neonów. Czyżby kręcili tu reklamę feministycznej wystawy z muzeum sztuki współczesnej? Tym razem to początek zrealizowanej w Teatrze Powszechnym przez Jakuba Przebindowskiego farsy Pomoc domowa. Szpilki założy zaraz Arkadiusz Wójcik, który wciela się w tytułową rolę gosposi. Jak wiadomo, we współczesnym teatrze płeć jest kwestią umowną. Sztuka Marca Camolettiego (Teatr Powszechny wystawiał już jego późniejszy tekst Boeing, Boeing) to klasyka gatunku. Olga (Marta Jarczewska) i Norbert (Artur Zawadzki), trochę już sobą znudzone małżeństwo z klasy średniej, poszukują erotycznych przygód. Wykorzystując zapowiadaną nieobecność partnera, każde z nich planuje we wspólnym mieszkaniu małżeńską zdradę. W efekcie po ekskluzywnym, choć niezbyt przestronnym mieszkaniu przez wieczór i pół nocy nieustannie mijają się cztery osoby. Ruchem steruje N