Czy ten festiwal może stać się głośnym wydarzeniem o ogólnopolskim zasięgu i rzeczywiście jakoś wyróżnić się spośród mnóstwa festiwali, które odbywają się co roku w Polsce? - Festiwal Teatralny InQbator Ruchu vol. 2 w Ostrołęce podsumowuje Magdalena Osińska z Nowej Siły Krytycznej.
Festiwal Inqbator Ruchu vol. 2 dobiegł końca, więc uczciwie można się z nim rozliczyć. Aby jednak rozliczenie było wiarygodne, muszę wprowadzić przypis metodologiczny - miara krytyczna stosowana do oceny małych festiwali różni się od miary, jaką przykłada się choćby do Edinburgh Festival. Podstawowymi narzędziami badawczymi są: wyrozumiałość oraz przymykanie oczu na niedociągnięcia organizacyjne. Oferta repertuarowa festiwalu to strzał w dziewiątkę - do Ostrołęki przybyło kilka świetnych grup teatralnych, których żywiołem jest ulica (warszawski Teatr Mimo, Teatr Akt, poznański Teatr Biuro Podróży i opisywany już przeze mnie Teatr Formy z Wrocławia), a także kapitalny Polski Teatr Tańca. Teatr Mimo założony przez Bartłomieja Ostapczuka zaprezentował mimodram "Na horyzoncie myśli", czyli historię pary biednych, acz pomysłowych kochanków, podróżujących nie wiadomo skąd i nie wiadomo gdzie. Rzecz piękna, wzruszająca i świetnie zag