"Orlando" w reż. Tomasza Bazana na Festiwalu Konfrontacje Teatralne w Lublinie. Pisze Marianna Maitzel w serwisie Teatr dla Was.
Orlando Bazana to niezwykły spektakl - pozostający nieustannie w meandrach systemu myślenia Woolf i przez ten pryzmat należy go przede wszystkim rozpatrywać. W całej konstrukcji spektaklu Bazan potraktował tytułowego Orlanda, jak i samą książkę Woolf tylko jako pewien etap do przeprowadzenia procesu bardziej skomplikowanego niż klasyczna literacka adaptacja. Bazan, wespół ze Szczepanem Orłowskim, dramaturgiem, postawili na interesujące rozwiązanie: sam Orlando wydaje się być tylko pewnym punktem odniesienia, a na całość spektaklu nałożony został niejako filtr, maska, pryzmat zasady działania umysłu Woolf, jej życia i osobowości, można mniemać, że niemal żywo wyciągnięty z jej dzienników "Chwile wolności", co wyraża się w całości konstrukcji i formie widowiska. Orlando to bardzo dojrzały spektakl, przeprowadzony przy niesamowitej precyzji myślowej, wyczyszczony zupełnie z wszelkich zbędnych ozdobników scenicznych, uczta dla wszystkich po