EN

9.01.1989 Wersja do druku

Orkiestra Ósmego Dnia

TRZYOSOBOWA orkiestra, już poprzez ten fakt jest to nietypowa formacja arty­styczna. Ostatnie sukcesy Jana A. P. Kaczmarka, Grzegorza Bana­szaka i Macieja Talagi w jednej z najbardziej nobilitujących sal koncertowych - londyńskiej Queen Elizabeth Hall zwróciły na "Orkiestrę Ósmego Dnia" po raz kolejny uwagę światowej krytyki muzycznej. Grają w powstałym w Stanach Zjednoczonych, związanym z kontrkulturą stylu New Age, wykonując własną, oryginal­ną muzykę na gitarze akustycz­nej, fletach prostych, instrumen­tach perkusyjnych oraz fidoli Fi­shara i oryginalnym instrumen­cie, zwanym newkaczem. Nieskrępowana improwizacja muzy­czna o silnym ładunku emocjonalnym połączona z różnorodnymi poszuki­waniami scenicznego wyrazu (m.in. instalacje wideo), to konsekwentnie realizowane zasady indywidualnej koncepcji muzyki zespołu. Działaniem tego rodzaju był chociażby koncert-spektakl przygotowany przez orkie­strę wspólnie z włoskim rzeźbiarzem Donato Sartori

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Słowo Powszechne nr 6

Autor:

R.B.

Data:

09.01.1989

Realizacje repertuarowe