Sięgający głębiej portal Gpunkt.pl już trzeci raz wyróżnia najlepszych. Nazwa i motto zobowiązują, więc przyznajemy Orgazmy Roku, czyli nagrody dla najbardziej pobudzających zmysły, najgorętszych, najsilniej ekscytujących, dokonań kulturalnych na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy w Filmie, Muzyce, Książce i Teatrze. Dziś prezentujemy wyróżnionych przez redakcję działu Teatr.
Rok 2009 w polskim teatrze był po prostu dobry. Bez zaskakujących, pozostających na długo w pamięci popisów reżyserskich, za to z kontynuowaną od paru lat konsekwentnie tradycją ważnych i ciekawych zjawisk, wśród których są m.in. teatr zaangażowany społecznie, aktywna działalność nurtu alternatywnego, prężny rozwój małych ośrodków (w tym roku Bydgoszcz i Toruń). Przycichły sceny stołeczne. TR stracił na odejściu Warlikowskiego, który tworzy na Pradze w dawnym budynku Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania, z nowatorskim, interdyscyplinarnym zamysłem zupełnie Nowy Teatr. Oklaski za dużo świetnych premier i projektów należą się Teatrowi Polskiemu z Wrocławia. Nowi niezadowoleni (Michał Zadara - m.in. projekt "Bat Yam/Tykocin" i Jan Klata - m.in. świetna "Sprawa Dantona") są coraz mniej niezadowoleni, mimo to radzą sobie doskonale i wszystko wskazuje na to, że będzie coraz lepiej. Pod koniec 2008 roku mieliśmy pierwsze edycje dwóch zupeł