30.04.2019 Wersja do druku

Opowieści o końcu świata

"Jak ocalić świat na małej scenie?" Pawła Łysaka i Pawła Sztarbowskiego na podstawie słowa mówionego Anny Ilczuk, Mamadu Góo Bâ, Artema Manuilova i Pawła Łysaka w reż. Pawła Łysaka w Teatrze Powszechnym w Warszawie oraz "Trump i pole kukurydzy" Artura Pałygi w reż. Pawła Łysaka w Teatrze Polskim w Bydgoszczy. Pisze Zuzanna Berendt w Dialogu.

W ciągu niespełna pół roku odbyły się premiery dwóch spektakli w reżyserii Pawła Łysaka, których centralnym tematem jest wywołana działalnością człowieka globalna katastrofa ekologiczna. Łysak nie jest jedynym reżyserem, który w ostatnim czasie podjął w swojej pracy kwestię antropocenu, podobne wątki można odnaleźć na przykład w "Ostatnim" Romualda Krężela, "Polacy wyjaśniają przyszłość" Wojtka Ziemilskiego, środkowej części tryptyku "Random" z Teatru Ochoty (Random Ewy Opawskiej w reżyserii Ivo Verdala) oraz "Ostatnich zwierzętach" Magdy Szpecht, których premiera odbyła się już dwa lata temu w krakowskiej Łaźni Nowej. Warszawski spektakl "Jak ocalić świat na małej scenie?" i bydgoski "Trump i pole kukurydzy" [na zdjęciu] są przykładami na to, w jaki sposób w medium, jakim jest teatr, prowadzi się poszukiwania języka opisu środowiska znajdującego się w procesie gwałtownych zmian klimatycznych, wpływających na życie wszystki

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Opowieści o końcu świata

Źródło:

Materiał własny

dialog-pismo.pl

Autor:

Zuzanna Berendt

Data:

30.04.2019