Polska znajomość zagranicznego teatru wciąż pozostaje niepokojąco niska. Trudnego zadania podjął się Ha!Art w swojej serii wydawniczej, prezentującej publikacje dotyczące m. in. Franka Castorfa czy Rimini Protokoll.
Próbuje tego dokonać również Julia Kluzowicz w swojej książce ,,Teatr codzienności. Animacyjne i samokształtujące funkcje twórczości Alvisa Hermanisa i Stefana Kaegiego" - pisze Szymon Spichalski w Teatrze dla Was.
Liczne festiwale i przeglądy pozwalają na organizację pokazów głośnych twórców (m. in. Festiwal Szekspirowski, toruński ,,Kontakt"), ale nie pozwala to na uzyskanie całościowego obrazu. Wiąże się to także z pewną bolączką naszego księgarskiego rynku wydawniczego, na którym ukazuje się stosunkowo niewiele monografii poświęconych obcojęzycznym artystom. Tę lukę wypełniają artykuły w ,,Didaskaliach" czy ,,Teatrze", ale mimo rosnącego zainteresowania wciąż pozostaje nisza do wypełnienia. Trudnego zadania podjął się Ha!Art w swojej serii wydawniczej, prezentującej publikacje dotyczące m. in. Franka Castorfa czy Rimini Protokoll. Próbuje tego dokonać również Julia Kluzowicz w swojej książce ,,Teatr codzienności. Animacyjne i samokształtujące funkcje twórczości Alvisa Hermanisa i Stefana Kaegiego". Autorka, będąca doktorem nauk społecznych na Uniwersytecie Jagiellońskim, jest zarazem animatorką kultury i bliską współpracowniczką ,,D