W kierunku uwypuklenia indywidualności na tle zespolonego tłumu poszedł Ryszard {#os#1312}Major{/#}, twórca całego Gombrowiczowskiego tryptyku na gdańskiej scenie (przypominam "Iwoną, księżniczkę Burgunda" i "Ślub"). Major całość rozgrywa na szerokim planie scen zbiorowych, zarówno choreograficznie jak i aktorsko i wokalnie poprowadzonych z ogromną pomysłowością. Ale na tle "grupy pańskiej" i "lokajskiej" wyraziście zaznacza protagonistów, wśród których prym wiodą znudzony życiem birbant Szarm (Florian {#os#1002}Staniewski{/#}) i jego lustrzane odbicie Firulet (Zbigniew {#os#975}Olszewski{/#}). Obaj sprawni i dowcipni, dobrze śpiewający odtwarzają iście gombrowiczowski duet. Księżna {#os#970}Bogackiej{/#} ostro przerysowana w sylwetce i głosie zachwyca ogromną dyscypliną aktorską, Jerzy {#os#941}Łapiński{/#} dobrze chyba czujący się w grotesce, potrafi w sposób dowcipny zagrać nawet lampę. Postaci wyrazistych jest w prze
Tytuł oryginalny
"Operetka" (fragm.)
Źródło:
Materiał nadesłany
Dziennik Bałtycki Nr 64