EN

10.11.2017 Wersja do druku

Opera w demonicznych barwach

"Sąd Ostateczny" Krzysztofa Knittla w reż. Pawła Szkotaka w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Pisze Aleksandra Andrearczyk w Gazecie Wyborczej - Trójmiasto.

Mirosław Bujko, Paweł Szkotak oraz Krzysztof Knittel opowiedzieli historię niezwykłego i tajemniczego dzieła związanego z Gdańskiem. I było to jedno z lepszych przedstawień prezentowanych w ostatnim czasie przez gdański zespół operowy, na który nie wpłynął strajk pracowników poprzedzający premierowy pokaz. Premiera "Sądu Ostatecznego" w Operze Bałtyckiej zaczęła się od zaskoczenia: spektakl opóźnił się o piętnaście minut. Powód? Strajk członków orkiestry, którzy walczą z łamaniem praw pracowniczych przez władze instytucji. Spór między muzykami a dyrektorem placówki, Warcisławem Kuncem, zaostrzył się, gdy kilka tygodni temu władze przekazały pracownikom opery informację o planowanych zwolnieniach. Strajkujący podkreślają, że instytucja jest przez Kunca źle zarządzana i domagają się jego odwołania. To, jak zakończy się ten spór, pozostaje na razie wielką niewiadomą, choć pracownicy opery - w razie gdyby ich żądania nie z

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Opera w demonicznych barwach

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza Trójmiasto online

Autor:

Aleksandra Andrearczyk

Data:

10.11.2017

Realizacje repertuarowe