EN

18.02.2008 Wersja do druku

Opera blisko życia

"Jutro" w reż. Eweliny Pietrowiak i "Kolonia karna" w reż. Marka Weiss-Grzesińskiego w Operze Wrocławskiej na Festiwalu Musica Polonica Nova. Pisze Monika Pasiecznik w Gazecie Wyborczej - Wrocław.

Dwa przejmujące dramaty muzyczne pokazała w piątek Opera Wrocławska. To była mocna inauguracja festiwalu Musica Polonica Nova. "Jutro" Tadeusza Bairda - opowieść o tragicznych konsekwencjach życia w świecie złudzeń i urojeń - wprowadziło publiczność w niepokojący świat ludzkich tęsknot i pragnień. Oto zgorzkniały ślepiec Jozue znęca się psychicznie nad swą córką, naiwną Jessicą. Osamotnioną dziewczynę pociesza rybak Ozias, obłąkany nadzieją na powrót syna Harry'ego, którego w końcu i tak nie poznaje... Zderzenie marzeń z brutalną prawdą rzeczywistości jest niestety śmiertelne. Kiedy wreszcie zjawia się Harry, okazuje się, że jest zupełnie kimś innym niż wyidealizowanym synem i kochankiem. Wykorzystuje finansowo, a następnie gwałci Jessicę. Ozias nie ma innego wyjścia jak tylko zabić rodzonego syna. Dzieło Bairda to prawdziwy dramat muzyczny. Narracja konsekwentnie zmierza do celu, śledzenie fabuły, opartej na noweli Josepha C

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Opera blisko życia

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Wrocław nr 41

Autor:

Monika Pasiecznik*

Data:

18.02.2008

Realizacje repertuarowe