EN

28.04.2009 Wersja do druku

Oniegin i kult pieniądza

"Eugeniusz Oniegin" w reż. Marka Weissa w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Pisze Katarzyna Chmura w Gazecie Wyborczej - Trójmiasto.

Romantyczne perypetie bohaterów opery "Eugeniusz Oniegin" stały się dla Marka Weissa pretekstem do rozważań na temat współczesnej moralności i kultu pieniądza. Akcję pierwszych dwóch aktów dzieła Czajkowskiego reżyser buduje realistycznie, zgodnie z librettem opartym na fragmentach dramatu Puszkina, w XIX-wiecznej rosyjskiej wiosce. Dla śpiewaków odzianych w historyczne kostiumy (oprawa plastyczna - Jagna Janicka) tło stanowi umowna sceneria leśnej polany. W te sielskie rejony przyjeżdża zblazowany wielkomiejskim życiem Oniegin. Zakochuje się w nim Tatiana i prostodusznie wyznaje miłość. Oniegin odrzuca jej uczucia i adoruje na przekór narzeczoną Leńskiego - Olgę. Prowincjonalną atmosferę wiejskiego festynu, w trakcie którego odbywają się zaloty, podkreślają tańce - korowodowe pląsy wieśniaków w rytmie walca (choreografia - Izadora Weiss), a także parodystyczna choreografia tańca klasycznego. W tym momencie następuje realizacyjne cięcie i

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Oniegin i kult pieniądza

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza Trójmiasto nr 99

Autor:

Katarzyna Chmura

Data:

28.04.2009

Realizacje repertuarowe