08.09.2017 Wersja do druku

Okruchy po Singerze

XIV Festiwal Kultury Żydowskiej Warszawa Singera. Pisze Tomasz Miłkowski w Dzienniku Trybuna.

To rzeczywiście tylko okruchy z imponującego tortu, jakim była kolejna, czternasta edycja Festiwalu Warszawa Singera. A ściślej okruchy z teatralnej porcji tego tortu. Jak co roku festiwal okazał się zdarzeniem pełnym zaskoczeń i ogromnych satysfakcji - zarówno jako całość, fenomen aktu pamięci, ale i jako paleta różnobarwnych propozycji. Z tego wielkiego materii pomieszania chcę zatrzymać na papierze kilka zdarzeń niecodziennych, których ulotność i zarazem waga może się zatrzeć, jeśli nie zostanie zapisana. Mam na myśli trzy rozmaite zdarzenia, dwa kameralne; monodram Barbary Dziekan "Bardzo uważaj na..." i izraelski spektakl "Czekając na Godota" Samuela Becketta i imponujący performans Teatru Żydowskiego wg "Sanatorium pod klepsydrą" Brunona Schulza, przygotowany przez Agatę Dudę-Gracz [na zdjęciu]. Spektakl Barbary Dziekan dla teatromanów zapewne nie był zaskoczeniem, chociaż spotkać jej spektakle niełatwo - nie ma w Warszawie takiego mi

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Okruchy po Singerze

Źródło:

Materiał własny

Dziennik Trybuna nr 180

Autor:

Tomasz Miłkowski

Data:

08.09.2017