O Międzynarodowych Spotkaniach Teatralnych "Okno" w Szczecinie" pisze Jakub Papuczys z Nowej Siły Krytycznej.
Tegoroczne "Okno" koncentrowało się na uwypukleniu relacji "Aktor - Przedmiot". Jak ciało aktora, performera wchodzi w interakcje ze sceniczną rzeczywistością? Jak przedmioty sytuują aktora, jego zachowanie, hierarchię w widowisku teatralnym? Jak zwykłe codzienne rzeczy wziąć w teatralny nawias i co z tego wynika? Co w nurcie teatru określonego przez Lehmanna "postdramatycznym" czy alternatywnym dzieje się z aktorem? Jak bardzo można zredukować jego rolę w przedstawieniu? O zadanie takich pytań można by się pokusić po obejrzeniu festiwalowych spektakli. Teatry, które zostały na festiwal zaproszone jakiś aspekt tego zagadnienia mniej lub bardziej widocznie poruszały. Aż w dwóch spektaklach pojawiło się pojęcie cyrku. Zarówno norweskie Stella Polaris jak i fiński duet Ville Walo i Kalle Hakkarainenen wykorzystywało pole, jakie pojęcie to daje. Pierwszy zespół w aspekcie wpisania spektaklu w ogólną konwencję, drudzy wykorzystując sztukę "noweg