EN

24.01.2014 Wersja do druku

Odwaga sprzeciwu

RYSZARD MORKA zaśpiewał niesamowitą ilość, kilkadziesiąt partii basowych. Z jednakowym powodzeniem wykonywał całą klasykę operową od Mozarta, Haendla, Donizettiego, Verdiego przez Wagnera do współczesnych oper Enescu czy Pendereckiego.

Całe artystyczne życie Ryszarda Morki związane jest z Operą Narodową w Warszawie. - Zaśpiewał niesamowitą ilość, kilkadziesiąt partii basowych. Z jednakowym powodzeniem wykonywał całą klasykę operową od Mozarta, Haendla, Donizettiego, Verdiego przez Wagnera do współczesnych oper Enescu czy Pendereckiego - wylicza Adam Czopek, krytyk muzyczny. Bardzo wysoko ceni Morkę nasz największy polski bas, Bernard Ładysz. W opinii melomanów, najznakomitsze wykonania w karierze Morki to Rocco w "Fideliu" Beethovena, Pimen w "Borysie Godunowie" Musorgskiego, Collin w "Cyganerii" Pucciniego. Ogromny sukces i uznanie przyniosły mu dwie partie Wagnerowskie: Fafnera w "Złocie Renu" i Hundinga w "Walkirii". - Zawsze podkreślano, że wspaniale poradził sobie z tymi bardzo trudnymi partiami napisanymi na głos o dużym wolumenie i rozpiętości. Byłem świadkiem tych kreacji. Pokazał, jak doskonale posługuje się basem o ogromnej skali i znakomitym brzmieniu, szczegól

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Odwaga sprzeciwu

Źródło:

Materiał nadesłany

Nasz Dziennik nr 19

Autor:

Beata Falkowska

Data:

24.01.2014