Oko za oko, ząb za ząb. Ta zasada miała zawsze swoich zwolenników. Spoliczkowany chętnie oddaje policzek bliźniemu swemu. Ariel Dorfman w sztuce "ŚMIERĆ I DZIEWCZYNA" dotyka tematu rozliczeń w Chile. Skończył się terror, nastała demokracja, ale trudno zapomnieć o zaszłościach systemu totalitarnego, zwłaszcza gdy było się jego bezpośrednią ofiarą. Paulina Salas dobrze pamięta - mimo że minęło piętnaście lat - jak się nad nią znęcano. Zajmuje radykalną postawę wobec oprawców. Pała zemstą za swój koszmar. Opowiada się za wymiarem sprawiedliwości na własną rękę, co czyni z nadgorliwością. Przy takim nastawieniu żony, fatalna jest pozycja jej męża Gerrado Escobara, prawnika, byłego opozycjonisty, którego prezydent powołał do komisji badającej gwałcenie praw człowieka. A tu w jego domu wybucha taki skandal! Zaprosił doktora Roberta Mirandę, przypadkowego znajomego z autostrady, który usłużył mu pomocą dro
Tytuł oryginalny
Odruch producenta
Źródło:
Materiał nadesłany
Kobieta i Życie nr 44