EN

17.11.2008 Wersja do druku

ODRAMA. Dzień pierwszy

O IV Międzynarodowych Dniach Młodej Dramaturgii "Odrama" pisze Aleksandra Konopko z Nowej Siły Krytycznej.

Dużo wyraźniejsze w tym roku wydaje się podkreślone na opolskiej "Odramie" hasło traktowania tekstu jako pretekstu. Dzięki temu widz zdecydowanie bardziej otwiera się na nieznane obszary, czy odległe skojarzenia i przestaje uporczywie czekać na "gotowy artystyczny produkt", na konkretny efekt i przejrzystą formułę. To z kolei pozwala twórcom na komfort eksperymentowania z tekstem, wypróbowywania go na rozmaite sposoby, aż do tego stopnia, by móc się na oczach widzów także pomylić. Przestrzeń teatralna została tu zamieniona na przestrzeń poszukiwania, a energia szukania zmieniła się zdecydowanie bardziej w energię błądzenia bliską tej, która towarzyszy często pierwszym teatralnym próbom. Odniesienia do dramatu, który jest punktem wyjścia w danym dniu, są - jak pokazał pierwszy dzień festiwalu - czasami bardzo dalekie, niewyraźne, a niekiedy nawet niezrozumiałe. Ale właśnie ten brak konkretu, rozbijanie tekstu, pozbawianie go oczywistych czy przew

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Nowa Siła Krytyczna

Autor:

Aleksandra Konopko

Data:

17.11.2008

Wątki tematyczne

Festiwale