EN

19.04.2019 Wersja do druku

Odkupienie, zbawienie, wyzwolenie, emancypacja

"Antygona" Sofoklesa w reż. Agnieszki Korytkowskiej w Teatrze Ateneum w Warszawie. Pisze Zbyszek Dramat.

CZĘŚĆ PIERWSZA. ELEMENTY TEATRALNE 1. Plakat/afisz z tego spektaklu ukazuje nam niesamowite zdjęcie Bartka Warzechy. Koniecznie musicie je zobaczyć. A na nim Antygona i Kreon (w tej roli wciąż w doskonałej formie aktorskiej Przemysław Bluszcz) w sugestywnym ujęciu. Najistotniejszą rolę odgrywają w nim: wyraz twarzy, oczy (spojrzenie, wejrzenie, obserwacja...), ustawienie ciał (głów) i dłoń. To jedno z najlepszych zdjęć teatralnych roku. 2. Na szczególne uznanie zasługuje perfekcyjnie przygotowany system ruchów scenicznych autorstwa Macieja Zakliczyńskiego i doskonale do tego dobrana przez Michała Jacaszka muzyka. W ogóle cały spektakl przybiera formę teatralnego systemu, na który złożyła się także udana reżyseria świateł Katarzyny Łuszczyk (operowanie odcieniami czerwieni jest tu wyjątkowo wymowne), interesująca scenografia Jacka Malinowskiego (łącznie z platformą wysuniętą w stronę widowni - szczególne miejsce dla Polinika i Antygon

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Odkupienie, zbawienie, wyzwolenie, emancypacja

Źródło:

Materiał własny

Materiał nadesłany

Autor:

Zbyszek Dramat

Data:

19.04.2019

Realizacje repertuarowe