EN

2.05.1995 Wersja do druku

Od proroka llji do hiszpańskiego baroku. Żubr spod Krynek

W Teatrze Dramatycznym grana jest "Magia grzechu" Calderona, barokowy moralitet w reżyserii Tadeusza Słobodzianka - dramaturga, reżysera, publicysty, współzałożyciela "Towarzystwa Wierszalin". Autor bulwersujące­go "Proroka llji" mieszka w Białymstoku. - Znany doskonale od dawna w krę­gach kulturalnych, staje się Pan coraz bardziej popularny wśród szerokiej pu­bliczności. Przeciętny zjadacz chleba, który oglądał w telewizji "Proroka "Ilję", nie zdaje sobie jednak sprawy, że jest Pan wyrafinowanym intelektualistą, ale wyobraża sobie Pana jako "biało­stockiego niedźwiedzia". Czy odpowia­da Panu taki image? - W zupełności, z tym, że czuję się raczej żubrem niż niedźwiedziem. Zwierzem z gatunku wymierających, więc niby pod ochroną, na które jednak od czasu do czasu urządza się polowa­nia... - "Prorok Ilja" pokazał potężny spontaniczny ruch religijny na tere­nach polsko-białoruskiego pogranicza. Czy po ubiegłorocznej emisji telewizyj­nej

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Express Wieczorny nr 102

Data:

02.05.1995

Realizacje repertuarowe