EN

23.05.2019 Wersja do druku

Od defekacji do masturbacji i kopulacji, czyli inscenizacja Mein Kampf

"Mein Kampf" wg Adolfa Hitlera w reż. Jakuba Skrzywanka w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Pisze Eugeniusz Cezary Król w miesięczniku Stolica.

Początek spektaklu. Na proscenium pojawiają się chłopak i dziewczyna. Sympatycznie się uśmiechają. Chłopak nagle odwraca się tyłem, opuszcza spodnie, ściąga majtki i zaczyna recytować wstęp do "Mein Kampf", wydając przy tym odgłosy sugerujące proces defekacji. Za chwilę dziewczyna idzie w jego ślady. Końcowa faza spektaklu. Grupa aktorów ubrana w gargantuiczne stroje z karykaturalną ekspozycją drugorzędowych cech płciowych, damskich i męskich, uprawia na niby przez kilkadziesiąt minut w różnych miejscach sceny a to stosunek płciowy, a to samogwałt, podczas gdy koryfeuszka grupy odczytuje tekst z wielkiej księgi przytroczonej łańcuchem do jej nogi. Między początkiem a końcem przedstawienia, a więc przez ponad dwie i pół godziny, odbywa się rozpisana na głosy deklamacja fragmentów "Mein Kampf". Fragmenty dotyczą różnych kwestii, poczynając od refleksji Hitlera na temat rodzinnego domu przez uwagi dotyczące ciężkiej sytuacji społecz

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Od defekacji do masturbacji i kopulacji, czyli inscenizacja Mein Kampf

Źródło:

Materiał nadesłany

Stolica nr 5/2019

Autor:

Eugeniusz Cezary Król

Data:

23.05.2019

Realizacje repertuarowe