EN

1.02.2011 Wersja do druku

Obsesja krytycznego myślenia

Teatr Moniki Strzępki i Pawła Demirskiego, tegorocznych laureatów Paszportów "Polityki", pokazuje Polskę, o jakiej nie wszyscy chcą słyszeć, wiedzieć i pamiętać - pisze Jacek Cieślak w Rzeczpospolitej.

Monika Strzępka (1976) reżyseruje siebie następująco: praktycznie zawsze chodzi w dżinsach i dresie. Ostentacyjnie niemarkowym - z dwoma lampasami! Jakby był z lumpeksu, gdzie ubiera się spora część mieszkańców Wałbrzycha. Właśnie tam, w Teatrze im. Szaniawskiego, pokazuje katastrofę gospodarczą i społeczną polskiej prowincji, z dala od ośrodków, które konsumują owoce systemowej zmiany. Na przykład melona z szynką parmeńską, co pokazują telenowele, z jakich drwi Strzępka. Na galę w stolicy się nie przebrała: jakby chciała podkreślić, że nie zmieni poglądów. Zażartowała sobie tylko z ich wyrazistości, mówiąc, że przy wejściu na salę napakowaną polityczno-kulturalnym establishmentem, Biuro Ochrony Rządu odebrało jej baniak z benzyną. Krąży wiele teorii - w tym spiskowych - na temat powodów, dla których najbardziej zbuntowany, najmniej poprawny polityczny duet teatralny dostał prestiżową nagrodę. Jedna z nich mówi, że to rodzaj

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Obsesja krytycznego myślenia

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita nr 23/29-30-01-11 (dodatek)

Autor:

Jacek Cieślak

Data:

01.02.2011