08.04.2013 Wersja do druku

Obraz kontrolny

"Mickiewicz. Dziady. Performance" w reż. Pawła Wodzińskiego z Teatru Polskiego w Bydgoszczy na festiwalu Klasyka Polska w Opolu. Pisze Mateusz Rossa w Tekturze Opolskiej.

38. Opolskie Konfrontacje Teatralne Klasyka Polska 2013: Mickiewicz. Dziady. Performance w reż. Pawła Wodzińskiego z Teatru Polskiego im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy. Performatywny stan rzeczywistości rodzący się pośród scenicznej przestrzeni urzeka swoim obrazem kontrolnym, w którym bez kozery, a co najistotniejsze, w pełnym uniesieniu przy braku głębszej emocji, rodzi nam współczesność rodem z ulicy jaką znamy dziś. Znieczulenie świata w wydaniu Pawła Wodzińskiego poddaje znane z codzienności rodzime obrzędy i zwyczaje gruntownej obróbce marazmu. Jest to przecież ulica pełna przedziwnych, mickiewiczowskich fantazmatów. W trakcie przedstawienia rodzi się silny podział na "my i oni". Zatem raz jesteśmy tymi, którzy stoją tu, gdzie kiedyś stało ZOMO, by w chwilę później zostać przerzuconym na drugą stronę barierki. Oto Polska dzieje się na scenie w całej rozciągłości swojej lichej współczesności. Druzgocącym, scenicznym faktem sta

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Obraz kontrolny

Źródło:

Materiał nadesłany

Tektura Opolska online

Autor:

Mateusz Rossa

Data:

08.04.2013

Realizacje repertuarowe
Festiwale