EN

27.12.2014 Wersja do druku

Obłęd władzy

Z wielkim zdumieniem w świątecznej ramówce TV natknąłem się na spot Ministerstwa Kultu(ry) prezentowany w ramach kampanii informacyjnej przedstawiającej efekty wykorzystania środków europejskich na kulturę. W tym także na instytucje z ziemi opolskiej. Przekaz medialny to jedno, zaś rzeczywistość tu, na miejscu, trzeszczy w oparach absurdu, skandalu - pisze Mateusz Rossa w portalu Tektura Opolska.

Na stronach kampanii, która wystartowała 15 grudnia 2014 roku można przeczytać m.in.: "Mocni w kulturze - to hasło startującej dziś kampanii informacyjnej, która prezentuje efekty wykorzystania środków europejskich na kulturę. Poznajcie naszych zaprzyjaźnionych kulturystów! Ponad 100 projektów, 4,5 mld zł przekazanych na kulturę, w tym 3,4 mld ze środków europejskich - o tych danych mówią kulturyści - bohaterowie czarno - białego, anonimowanego (Sic! Zapis oryginalny! - red.) filmu reklamowego. Utrzymany w konwencji starego kina spot pokazuje, jaką siłę mają pieniądze wydatkowane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego i jak wiele można było dzięki nim zrobić. Symbolem tych środków są właśnie postacie przedwojennych siłaczy, którzy stanowią połączenie kultury i siły". Przetarłem oczy ze zdumienia, mówiąc samemu sobie - nie wierzę w to, co widzę. Ministerstwo Kultu(ry) dofinansowało Filharmonię Opolską w kwocie po

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Obłęd władzy

Źródło:

Materiał nadesłany

www.tekturaopolska.pl

Autor:

Mateusz Rossa

Data:

27.12.2014

Wątki tematyczne