17.02.2018 Wersja do druku

O zaufaniu i nadziei

"Sceny z Wieczernika" wg Ernesta Brylla w reż. Krzysztofa Tchórzewskiego w Teatrze Oratorium w Warszawie. Pisze Temida Stankiewicz-Podhorecka w Naszym Dzienniku.

Ernest Bryll napisał "Wieczernik" w 1984 r. Sztuka ta była wystawiana jako odpowiedź na wprowadzenie stanu wojennego i zniewolenie Polaków przez ekipę Wojciecha Jaruzelskiego. Utwór oparty na Ewangeliach miał na celu podbudowanie ducha w Narodzie i w tym tunelu ciemności wskazanie światła chrześcijańskiej drogi prowadzącej polskie społeczeństwo ku wybawieniu. A więc odwołanie się do Boga. W tym nasza nadzieja. Mimo upływu lat sztuka Brylla nadal jest aktualna. Także i dziś, może nawet bardziej, potrzebujemy odwołania się do Boga. W laicyzującym się, ba, agresywnie ateizującym się obecnie świecie, gdzie zagrożony jest chrześcijański system wartości, w świecie wyniszczającym duchowość człowieka koniecznie potrzeba świadectwa wiary. Przeżywamy czas Wielkiego Postu w oczekiwaniu na święta Zmartwychwstania Pańskiego. To powinno mieć swoje odzwierciedlenie w przedstawieniach teatralnych, których przesłanie zawiera się w promocji dobra. Tymczase

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

O zaufaniu i nadziei

Źródło:

Materiał własny

Nasz Dziennik online

Autor:

Temida Stankiewicz-Podhorecka

Data:

17.02.2018

Tematy w toku

Realizacje repertuarowe