EN

3.08.2015 Wersja do druku

O starości, roztropności w sądach i życiowej rozwadze

"Kto wyciągnie kartę wisielca, kto błazna?" wg Williama Shakespeare'a w reż. Pawła Miśkiewicza z Małopolskiego Ogrodu Sztuki w Krakowie na XIX Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku. Pisze Anna Rzepa Wertmann w portalu aict.art.pl.

XIX Festiwal Szekspirowski, dzień drugi. Nowe spojrzenie Pawła Miśkiewicza na "Króla Leara" z wątkiem Godot owym i cytatami, czyli "Kto wyciągnie kartę wisielca, kto błazna?", kontestuje i komentuje Anna Rzepa Wertmann: Przyznam się otwarcie: mam z tym spektaklem kłopot, i to duży. Bardziej byłam ciekawa podejścia Jerzego Treli do słów i emocji Leara, przefiltrowanych przez doświadczenie życiowe, pamięć sceny, własny bagaż przeżyć. Twórczości Pawła Miśkiewicza zupełnie nie znałam, czekałam na sam spektakl, wizję inscenizacyjną, pomysł na władcę, który odchodzi, nie wiedząc, jaki los sobie szykuje. Wiedziałam, że chcę zobaczyć, absolutnie nie zdając sobie sprawy na skok z jak wysokich blank mam się szykować... Takie teatralne wyzwania tygrysy kochają najbardziej. Gdy postawione przed faktem dokonanym, muszą sobie radzić swoim intelektem, ostrością spojrzenia, przenikliwością i perfekcjonizmem, analizować, rozważać, czytać konteks

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Dyptyku krakowskiego część druga. O starości, roztropności w sądach i życiowej rozwadze

Źródło:

Materiał nadesłany

www.aict.art.pl/03.08

Autor:

Anna Rzepa Wertmann

Data:

03.08.2015