EN

1.02.2006 Wersja do druku

O miłości jako śmierci

"Zapiski tego, który zniknął" Leoš Janaček/"Sonety Szekspira" Paweł Mykietyn w reż. Łukasza Kosa w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Dorota Szwarcman w Polityce.

Druga - po znakomitej "Curlew River" Brittena - premiera z zainicjowanego przez Operę Narodową cyklu Terytoria, przedstawiającego kameralne dzieła XX i XXI w. (a nasz teatr ma w tej dziedzinie ogromne zaległości), nie jest właściwie spektaklem, tylko inscenizowanym koncertem; jego jakość to silny argument przeciw skostniałej formie koncertów tradycyjnych. Zestawione są tu dwa cykle pieśni: "Zapiski tego, który zniknął" Leoša Janačka i "Sonety Szekspira" Pawła Mykietyna. Znakomici są wykonawcy: czeski tenor Aleš Briscein ("Zapiski"), austriacki męski sopran Arno Raunig ("Sonety") i partnerujący im pianista Maciej Grzybowski. Reżyser Łukasz Kos, a przede wszystkim scenograf Leszek Mądzik, który swymi wizjami zdominował przedstawienie, stworzyli mroczne tło dla namiętności, o których mówią oba cykle pieśni. "Zapiski" mówią o miłości prostego rolnika do Cyganki, porzucającego przez nią dotychczasowe życie i odchodzącego za przeznaczeniem;

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

O miłości jako śmierci

Źródło:

Materiał nadesłany

Polityka nr 5/04.02

Autor:

Dorota Szwarcman

Data:

01.02.2006