Wznawiając "Hrabinę" Moniuszki Dyrekcja Opery Warszawskiej powierzyła realizowanie nowego układu tańców Leonowi Wójcikowskiemu. O poważną analizę tych tańców pokusić się jest dosyć trudno, wszystko tu jest bowiem konwenansem, miłym nonsensem. Królowa lidyjska Omfalia w paczce baletowej i na point`ach, tuż obok bachantki w tunikach i sandałkach, satyry zgodnie tańczące z ludem krakowskim itd. itd. Wójcikowski nie zmienił tej umowności i skomponował obrazki choreograficzne, znakomicie ożywiające spektakl i znajdujące żywy oddźwięk u widzów. Obraz "Herkules u stóp Omfalii" tańczą na zmianę dwie obsady: Maria Krzyszkowska ze Zbigniewem Strzałkowskim i Stanisława Selmówna z Witoldem Grucą. Nawet w tak krótkim fragmencie jak "Herkules" wielką satysfakcję sprawił widzom występ Krzyszkowskiej. Od miesięcy nie widzieliśmy na scenie tej doskonałej tancerki, i gorąca była reakcja widowni oklaskującej ją w roli Omfalii. R
Tytuł oryginalny
O kilku widowiskach baletowych i o czymś więcej (fragm.)
Źródło:
Materiał nadesłany
Teatr